Vorige pagina.
Pinball Square

Spring op je bezemstelen en maak je klaar om een 
spannend spelletje Zwerkbal te spelen, het nieuwste 
model in de Ugears Harry Potter-collectie. 
Dit werkende flipperkast spel is gebaseerd op het 
fictieve tovenaars spel Zwerkbal uit de geliefde Harry 
Potter-boeken en films, waarbij spelers door een 
luchtarena vliegen terwijl ze proberen de Slurk door 
drie ringen aan de kant van het veld van de tegen-
stander te gooien of te slaan, waarbij ze elke keer 
tien punten scoren. Elk team dat de Gouden Snaai 
vangt, scoort 150 punten en wint het spel. Het DIY 
Ugears Quidditch Pinball-model is een visueel 
verbluffend stadion, bestaande uit een speelveld van 
karton bedrukt met decoratieve elementen, 8 ver-
hoogde uitkijk platforms gegraveerd met de logo's 
van de vier huizen van Zweinstein (Griffoendor, 
Huffelpuf, Ravenklauw en Sytherin) een functioneel 
scorebord, een kist voor het opbergen van de 
Gouden Snaai en drie Quaffle-ballen, en functionele 
flipperkast spelelementen zoals flippers, bumpers, 
doelen en obstakels. Dit functionele doe-het-zelf 
houten mechanische flipperkast spel is zowel leuk 
speelgoed als een prachtig displaystuk, een uitste-
kende nieuwkomer in de Ugears Harry Potter-
collectie en het eerste model in de nieuwe gameserie 
van Ugears. Laten we nu een leuk, zuiver spelletje 
Zwerkbal spelen!
Spelregels van de Zwerkbal™ flipperkast. 
Bereid je Ugears Quidditch flipperkast spel voor door er eerst voor te zorgen dat het model correct in elkaar is gezet en dat alle bewe-
gende delen goed werken. Plaats het model op een vlakke ondergrond, haal dan de gele bal (Snitch) uit de kist en plaats deze op de 
gereserveerde plek op de linkerrail. Steek de drie rode ballen (Quaffles) in het gat aan de linkervoorzijde van het model. Breng de drie 
doelen in het midden van het veld omhoog door op de twee bumpers en de lanceerhelling direct achter de doelen te drukken. 
Draai aan de draaiknop aan de achterkant van het scorebord om deze op drie nullen te zetten en je bent klaar om te spelen! 

Om het spel te spelen, druk je op het "Nieuw spel"-teken op de voorkant van het model en stuur je de drie Quaffles naar de trekker. 
Druk de ballifthendel rechtsvoor naar beneden om de eerste Quaffle in de gebruiksklare positie te brengen, trek vervolgens de zij-
trekker naar achteren en laat hem scherp los, zodat de bal op het speelveld wordt gelanceerd. Plaats uw handen op de flipper-
knoppen aan de linker- en rechterkant van het spel en druk hierop om elke bal zo lang mogelijk in het spel te houden. Versla de 
drie doelen om een vrij pad naar de ringen te creëren, verdedigd door een schakelende Keeper (Ron Wemel) en twee Drijvers (de 
Wemel-tweeling: Fred en George). Elke keer dat een Slurk door een ring aan de andere kant van het veld gaat, scoor je tien punten 
(druk op de knop rechtsboven op het scorebord om het aantal punten bij te houden) en de Slurk keert terug om weer in het spel te 
worden gestuurd. Verdedig je eigen drie ringen door de Quaffles niet langs je flippers te laten komen, anders vallen ze uit het spel. 
Zodra alle drie de Quaffles door je eigen ringen zijn gevallen, is het spel afgelopen. 

De grootste uitdaging van het spel, en de zekerste manier om te winnen, is het vangen van de Snaai. Dit kun je doen door een Slurk 
op de rails te sturen, door hem vanaf de hellende centrale helling te lanceren (de helling komt omhoog in positie zodra het middelste 
doelwit wordt geraakt). Als een Slurk op de rechterrail landt, wordt hij weer in het spel gebracht, terwijl een Slurk die op de linkerrail 
landt naar beneden rijdt totdat hij de Snaai in de wachtende armen van Harry Potter loslaat. Gefeliciteerd! Je hebt: gewonnen! Druk 
op de knop linksboven op het scorebord om een spandoek omhoog te brengen waarop 150 punten worden toegekend en jouw over-
winning wordt aangekondigd!

Bron: https://ugears-shop.nl/catalog/harry-potter-collectie/zwerkbaltm-flipperkast-harry-potter